Yurtdışı Reklamının Önemi ve Avantajları

Öncelikle yurtdışı pazarında bir bilinirlik elde etmek, marka bilinirliği sağlamak ve tüketici ile tanışmak için hedef pazarda ilk yapılması gereken adımlardan biridir reklam kullanımı ve tanıtım yapmaktır.
Reklamın 2 yönlü faydası vardır: birincisi firmaya, ikincisi tüketiciyedir. Reklam yapmanın önemi ve firmaya yararlarını düşünecek olursak;
- Firmanın yabancı pazarda rekabet edebilmesini sağlar.
- Hedef tüketicilerine ulaşmasını sağlar.
- Ürün ve hizmetlerinin özelliklerini anlatmasını sağlar.
- Müşterileriyle iletişim kurmasını ve bağ oluşturmasını sağlar.
- Reklamlar satışı arttıran önemli unsurlardır.
- Yapılacak branding çalışmaları markaya olan bağlılığı arttırır.
- Tanınmışlığa katkı sağlar ve itibarı yükseltir.
Reklam yapmadan önce tüketicilerin beklentilerini ve ihtiyaçlarını tespit etmek gerekir. Bu şekilde müşteri beklentilerine cevap vererek doğru stratejilerle reklam üretmek mümkün olur.
Reklamın tüketiciler açısından faydaları ise;
- Ürün ve hizmetlerin neler olduğunu öğrenirler.
- Ürün ve hizmetlerin özellikleri hakkında bilgi sahibi olurlar.
- Ürün ve hizmetlerin faydalarının farkına varırlar.
- Daha bilinçli tüketici haline gelirler.
- En iyi olanı seçebilir, fiyat araştırması yapabilirler.
İlginizi Çekebilecek Diğer Yazılar

Yurt Dışına Reklam Vermenin Gücü | Media LTD
Markalar için, ürün ve hizmetleri küresel ölçekte pazarlamanın en önemli adımı, doğru bir reklam stratejisi belirlenmesidir.

The Times Gazetesi ve Media Ltd İşbirliği ile Yurtdışı Reklam Fırsatı
The Times gazetesiyle yapılan iş birliğimiz ile markanızın bu pazarda görünür olmasını sağlamak Medialtd'nin uzman kadrosu ile artık çok kolay!

Yurtdışına Reklam Verirken Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?
Bu yazımızda sizlere Türk markalarının ihracat paylarını büyütmesi ile artan yurtdışı tanıtım talepleri doğrultusunda yurtdışına reklam verirken nelere dikkat edilmesi gerektiği üzerinde sizlere bilgi vereceğiz.